Köpvillkor
1. Köpinformation
Beskrivningen av produkter i en webbshop är inget rättsligt bindande erbjudande, utan enbart en icke-bindande onlinekatalog över varusortimentet. Genom att klicka på knappen ”Skicka beställning” gör kunden en bindande beställning av de produkter som lagts i varukorgen. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till kundens registrerade e-mailadress. Köpeavtalet kommer till stånd genom att vi skickar en separat orderbekräftelse eller genom att varan levereras. Beställda produkter förblir Gong Academy Sweden AB:s egendom till dess de till fullo är betalda.
Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.
Vi förbehåller oss rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager eller om vi drabbas av tekniska fel.
Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande samt med juridisk person.
2. Priser och betalsätt
Priserna i butiken anges inklusive moms, du kan också välja att visa priserna exklusive moms. Eventuella avgifter för frakt och småordersavgit kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter det att avtalet kommit till stånd (definition se punk 1) kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset (t.ex. felregistrerat pris m.m.). Korrigeras priset i efterhand har du alltid rätt att avboka din order.
Vi erbjuder följande betalsätt/betalningsvillkor:
Betalning mot faktura: Fakturan skickas till registrerad e-postadress. Genom att godkänna köpvillkoren godtar kunden betalningsvillkor på 30 dagar från det datum då fakturan skickas.
Kunder som gör sitt första köp i butiken och som inte har gått en kurs hos oss betalar alltid fakturan innan leverans.
Om faktureringsadressen eller leveransadressen ligger utanför Sverige, så skall fakturan alltid betalas innan leverans.
3. Leveransinformation
Leveranstiden kan variera mycket beroende på om tillverkaren har produkten på lager. När du har skickat din beställning återkommer vi så snart som möjligt med beräknad leveranstid (det brukar ta några dagar innan vi har fått beräknad leveranstid från tillverkaren). Vindspel och klubbor skickas oftast från vårt lager i Värnamo, gongar och gongställ levereras oftast från Tyskland. Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.
För ej utlösta paket debiterar vi dig för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut din beställning så snart som möjligt efter avisering. Vi styr inte över liggtiderna hos transportör, liggtiden innan ordern skickas tillbaks till avsändaren varierar mellan olika transportbolag. Vid ej utlösta paket debiteras du den faktiska fraktkostnaden vi har haft på för tur och returförsändelsen (fraktkostnaden du betalar via butiken är oftast mycket lägre än den faktiska fraktkostnaden).
4. Transportskador och felexpediering
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till transportbolaget inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot transportbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad (tiden för omleverans styrs av om varan finns på lager eller ej).
Force Majeure
Gong Academy Sweden är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Gong Academy Sweden:s fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.
5. Ångerrätt
När du beställer en fysisk vara på distans genom vår webbutik har du 14 dagars ångerrätt (Öppet köp) från det att du tagit emot varan.
Hur får jag använda produkten? För att kunna ångra ditt köp får du endast använda produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den, vilket normalt är en gång. Du får självklart öppna produktförpackningen om det behövs för att undersöka varan.
Vad är en produktförpackning? Produktförpackningen är en särskilt framtagen förpackning som är unik för varan. Den skyddar produkten samt dess tillbehör och erfordras för att kunna sälja varan igen.
För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i väsentligen oförändrat skick och skall skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga produktförpackningen. Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten.
Hur returnerar jag min vara? Meddela vår kundserviceavdelning att du vill utnyttja ångerrätten och retunera din vara. Vid nyttjande av din ångerrätt står du som kund för returfrakten samt frakkostnaden från oss till dig (du står då för vår faktiska fraktkostnad, den kan vara mycket högre än den fraktkostnaden du betalade via beställningen). Övriga kostnader, såsom kostnad för varan, eventuell småordersavgift och dyligt betalas tillbaks till dig så snart som möjigt efter det att vi mottagit den returnerade varan. Du kan även lämna tillbaka produkten själv till vår returadress, avtala då först om tid för avlämnande med vår kundserviceavdelning. Gong Academy Sweden kommer ej lösa ut paket mot postförskott. Tänk på att returnera försändelsen som företagspaket till vår returadress.
Returadress:
Gong Academy Sweden
Hornsgatan 8
331 41 Värnamo
Undantag från ångerrätten.
- Ångerrätten gäller inte för e-learning kurser.
- Ångerrätten gäller inte företag.
- Ångerrätten gäller inte nedladdade ljud/bildfiler/ eller böcker där försegling brutits.
- Ångerrätten gäller inte för varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
- Ångerrätten gäller inte för en tjänst där fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen.
Återbetalning/Kreditering.
En återbetalning/kreditering sker till dig anvisat bankkonto och betalas aldrig ut kontant. Utbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Bifoga information om bank och bankkonto dit du vill att krediteringen utbetalas.
Gong Academy Sweden AB
Hornsgatan 8
331 41 Värnamo